Advisory
I den föränderliga värld som råder idag är kompetens en färskvara som snabbt blir daterad om vi inte kontinuerligt kompetensutvecklar oss som individer och organisationer.
Vår Academy har lång erfarenhet av att utveckla både individer och organisationer inom försäljning, ledarskap, service och kommunikation. Vi hjälper våra kunder att skapa lärande organisationer med hjälp av våra konkreta kompetensutvecklingsprogram.
Vi börjar alltid med att förstå vilka resultat ni vill uppnå med ett utbildningsprogram och när vi vet det kan vi börja designa innehållet i syfte att det ska leda till att era mål kan uppnås.
Vårt förarbete gör att vi förstår er verksamhet och anpassningen gör att ni kommer känna igen er verklighet och vokabulär även i den teoretiska delen av utbildningen. Varje utbildningsprogram vi skapar är unikt för just den kunden.
Ledarskap
Engagemang är en väldigt stark framgångsfaktor och inget påverkar medarbetares engagemang mer än ledarskapet. Ett bra ledarskap skapar medarbetarengagemang och det leder i sin tur till starkare tillväxt och förbättrade resultat. Vi anpassar våra utbildningar till era mål och er som individer. Ofta skiljer sig ledarnas erfarenhet av ledarskap åt inom en organisation där vissa kanske behöver grundläggande ledarskapsträning medan andra kommit längre i sin ledarkarriär. Vi vet av erfarenhet att utgångspunkten att först lära sig att leda sig själv för att sen lära sig att leda andra, ofta är ett bra utgångsläge att börja i. Nästa steg – att lära sig leda en verksamhet faller då naturligt in i utvecklingsstegen för de som genomgår våra ledarskapsprogram.
Försäljning
Som säljare blir man aldrig fullärd. Oavsett hur lång erfarenhet man har av säljyrket finns det hela tiden saker att utveckla och säljrollen idag skiljer sig ganska mycket mot säljrollen igår. Framförallt är trenden att automatisera de enklare delarna av försäljningsprocessen och istället behöver säljare idag vara beredda på att axla mer komplexa säljrollerna än tidigare. Kunderna kan själva hitta information och vara pålästa på de produkter och tjänster de är intresserade av. Detta ställer krav på säljare idag att vara nyfikna, pålästa och anpassningsbara för att lyckas i säljrollen. Våra utbildningar spänner över ett brett fält där vi har utbildningar för allt från nya säljare inom transaktionsförsäljning till erfarna säljare som arbetar med komplexa affärer. I våra utbildningar varvar vi utveckling av de säljtekniska färdigheterna med att utveckla den mentala delen hos säljarna. Båda delarna måste finnas på plats för att bli framgångsrik enligt vårt synsätt. Vi anpassar våra utbildningsprogram till er verksamhet och miljö för att säljarna ska känna igen sig och därmed ta till sig träningen ännu bättre. Vårt primära syfte med att utbilda era säljare är att ni ska nå resultat och snabbt kunna räkna hem utbildningen.
Service
Service är något som behöver genomsyra hela företaget, det är något som skall kännas i kulturen. I dagens globala konkurrens är det svårt att särskilja sig genom sitt erbjudande och då är service en helt avgörande faktor för vilken leverantör vi väljer. Det handlar om attityd till andra människor i form av hjälpsamhet, ett öppet bemötande och lösningsfokus. För att uppnå förbättrad service i sin organisation behöver man börja med att skapa lojalitet hos sin personal och på så sätt skapa interna ambassadörer som brinner för sitt företag. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att utveckla sitt serviceerbjudande. Vår utgångspunkt inför en utbildningsinsats är att först förstå ert nuläge inom service. Därefter bygger vi succesivt upp medarbetarnas förmåga till service genom att först skapa självinsikt där en betydande del handlar om att förstå hur den egna kommunikationen påverkar andra. Grundläggande i våra utbildningar är ett fokus på självinsikt, reflektion och förståelse för hur den egna kommunikationen påverkar andra. Med självinsikten som bas bygger vi sedan vidare på hur medarbetarna skall agera i serviceögonblicken och tillsammans skapa en kraftfull servicekultur.
Presentationsteknik
Presentationsteknik – Att nå fram med sitt budskap
Undrar du ibland över hur du uppfattas av andra när du presenterar saker, stort som smått? Vill du utveckla din förmåga att presentera ett budskap eller en idé på ett konkret och övertygande sätt? Vill du minska din nervositet inför en presentation och känna trygghet genom en tydlig struktur och god planering? Vi kan hjälpa både individer och organisationer att utveckla sin presentationsteknik, nå fram med sitt budskap och därmed minska pressen som många upplever inför en presentation. Våra utbildningar inom presentationsteknik har fått många tidigare deltagare att ta stora utvecklingskliv i sitt sätt att göra presentationer på ett övertygande sätt.
Metodik
Inför ett utbildningsprogram vill vi alltid få en bild av ert nuläge:
- Vi vill intervjua nyckelpersoner inom ert företag
- Vi vill ta del av vissa nyckeltal för att kunna mäta hur de förändras av träningen
- Vi vill att de som skall delta i träningen svarar på enkätfrågor baserat på vår Nulägesbarometer
Vill du bli kontaktad för att prata utbildning? Fyll i så återkommer vi snarast
Kontaktpersoner

Lisen Olander
Executive Search Consultant

Göran Fryklund
Executive Search Consultant